Rejs – Jesienny Bałtyk
Rejsy żeglarski Jesienny Bałtyk
rejs szkoleniowo-stażowy: Jesienny Bałtyk – Poznaj Porty Polskiego Wybrzeża ( Władysławowo, Darłowo, Kołobrzeg)
Zapraszamy na rejs stażowo-szkoleniowy na którym możesz uzyskać dużo stażu morskiego, poznać porty Polskiego Wybrzeża Bałtyku lub przygotować się do egzaminu na jachtowego sternika morskiego. Proponujemy połączenie żeglowania z poznawaniem Polskich portów morskich. Nie ma ich dużo ale każdy posiada swój urok. Przed rejsem kapitan będzie oczywiście brał pod uwagę warunki pogodowe, tak by załoga szczęśliwie wróciła na czas do portu macierzystego. Każdy uczestnik otrzyma opinie z rejsu zgodnie z wymaganiami PZŻ.
Terminy i ceny rejsów
Terminy rejsów
Trasa rejsu
Jacht
Cena
Rezerwacja
Start: 19.10.2024r. godz. 18.00
Meta: 26.10.2024r. godz. 08.00
Jesienny Bałtyk:
Gdańsk-Kołobrzeg-Gdańsk
Elan 45
(lub podobny)
Cena: 2190zł
Start: 26.10.2024r. godz. 18.00
Meta: 02.11.2024r. godz. 08.00
Jesienny Bałtyk:
Gdańsk-Kołobrzeg-Gdańsk
Elan 45
(lub podobny)
Cena: 2490zł
Start: 02.11.2024r. godz. 18.00
Meta: 09.11.2024r. godz. 08.00
Jesienny Bałtyk:
Gdańsk-Kołobrzeg-Gdańsk
Elan 45
(lub podobny)
Cena: 1990zł
Start: 09.11.2024r. godz. 18.00
Meta: 16.11.2024r. godz. 08.00
Jesienny Bałtyk:
Gdańsk-Kołobrzeg-Gdańsk
Elan 45
(lub podobny)
Cena: 1990zł
Porty Polskiego Wybrzeża (Bałtyk)
Krótki przewodnik
Polskie wybrzeże Bałtyku to niezwykle urozmaicona linia brzegowa, obejmująca piękne piaszczyste plaże, malownicze klify, wydmy i dziewicze mierzeje. Żeglarze mają okazję odkryć nadmorskie miejscowości, w tym urokliwe rybackie wsie i nowoczesne kurorty, gdzie tradycja spotyka się z nowoczesnością. Wybrzeże pełne jest zabytków morskich, takich jak latarnie morskie, które zachwycają zarówno w dzień, jak i nocą, tworząc niezapomnianą atmosferę. Atrakcje historyczne obejmują dawne fortyfikacje, takie jak Twierdza Kołobrzeg, świadczące o ważnej roli tego obszaru w dziejach.Rejs jachtem umożliwia podziwianie unikalnych krajobrazów morskich, szczególnie urokliwych zachodów słońca nad Bałtykiem. Polskie porty żeglarskie, takie jak Hel czy Gdańsk, oferują pełną gamę udogodnień dla żeglarzy, tworząc idealne miejsce na odpoczynek i eksplorację.Wybrzeże Bałtyku to raj dla miłośników przyrody, z licznymi obszarami chronionymi, gdzie można obserwować ptaki morskie i inne unikatowe gatunki. Atrakcje kulturalne, takie jak muzea morskie czy festiwale żeglarskie, dodają wyjątkowego smaku podróży po tym fascynującym obszarze.Żeglując jachtem, można dotrzeć do urokliwych wysp, takich jak Wolin czy Uznam, z ich własnymi atrakcjami przyrodniczymi i kulturowymi. Polskie wybrzeże Bałtyku to nie tylko podróż, to prawdziwe doświadczenie, które pozwala odkrywać piękno morza i zanurzać się w fascynującej historii tego regionu.
Galeria zdjęć z Polskiego Wybrzeża Bałtyku
Dodatkowe informacje o rejsie
Dlaczego warto płynąć z nami na REJS – POZNAJ BALEARY
Jachty w naszych rejsach prowadzą skipperzy posiadający doświadczenie i najwyższe kwalifikacje. Rejsy organizujemy na opływanych akwenach i korzystamy z bezpiecznych, nowoczesnych jachtów. Kursy żeglarskie i rejsy szkoleniowe znajdziesz na stronie kursy żeglarskie.
- 7 dni (od soboty godz. 18:00, do soboty godz. 09:00)
- pływamy dużym jachtem 45-50 stóp (4 kajuty – 8 koi), nikt nie śpi w messie
- na rejsie będziemy doskonalić umiejętności sterowania dużym jachtem w różnych warunkach
- w planach jest pływanie, odpoczywanie i zwiedzanie. Zawiniemy do portów, ale najczęściej będziemy stać na dziko i podziwiać przyrodę wysp.
- skład 7+1 (kapitan), wszyscy uczestniczą w pracach na jachcie, kapitan przydziela wachty. Każdy będzie miał możliwość sterowania dużym jachtem
- wczesna wiosna na Bałtyku to idealny czas na doskonalenie umiejętności przed sezonem żeglarskim
- w trakcie rejsu będą warsztaty nawigacyjne, warsztaty z bezpieczeństwa oraz wiele innych ciekawych zajęć przygotowujących do samodzielnego prowadzenia jachtu morskiego. Za dodatkową opłatą możliwość odbycia szkolenia z SRC
- na koniec rejsu dla chętnych przewidujemy egzamin na patent jachtowego sternika morskiego
- na pierwszym miejscu stawiamy bezpieczeństwo załogi
- dbamy o dobrą, żeglarską atmosferę
Każdy uczestnik otrzyma opinię z rejsu (przyda się do stażu na Jachtowego Sternika Morskiego lub do stażu na Kapitana).
Płatności i umowa
Co zawiera cena a czego nie zawiera:
Cena zawiera:
– czarter jachtu
– realizację programu rejsu, uzależnioną od warunków pogodowych
– instruktora/skippera
– opłaty postojowe jachtu w porcie macierzystym i innych portach
– paliwo
Cena nie zawiera:
Do podziału na załogę (kapitan nie partycypuje w kosztach) płatne na miejscu do instruktora w gotówce pierwszego dnia szkolenia i rozliczane na koniec szkolenia:
– zwrotna kaucja jachtu (o ile w trakcie szkolenia nie było strat lub zniszczeń na jachcie –
odpowiedzialność solidarna uczestników),
– sprzątanie jachtu po rejsie+ gaz kuchenny dla jachtu,
– wyżywienie na jachcie – kwota będzie ustalona i rozliczona przez załogę.
Wszystkie powyższe płatności są dokonywane na miejscu, gotówką do rąk skippera lub wyznaczonego członka załogi.
Wysokość dopłat:
-wyżywienie ok. 40zł/osoba na dzień,
-składka burtowa (sprzątanie, pościel i ręczniki) – 190zł/osoba,
-kaucja zwrotna (o ile nie dojdzie do uszkodzenia jachtu) – 600zł/osoba
Skipper nie dokłada się do składki na wyżywienie i do składki burtowej.
Opłaty indywidualne:
– transport do i z miejsca zaokrętowania
Wybór kabiny:
Przydział kabin na jachcie odbywa się na miejscu na zasadzie losowania lub uzgodnień załogi. W ostateczności miejsca wyznacza skipper. Nie dotyczy to osób, które wykupiły opcję wcześniejszego wyboru kabiny.
Warunki płatności:
50% ceny płatne w ciągu 3 dni od daty wysłania Umowy.
50% ceny płatne w ciągu 30 dni przed planowaną imprezą.
W przypadku podpisania umowy na 30 dni przed rejsem lub mniej – płatność 100% w terminie 3 dni od dnia podpisania umowy. Wszystkie dodatkowe składki płatne gotówką przed rozpoczęciem rejsu do kapitana w pierwszym dniu rejsu.
Miejsce rozpoczęcia i zakończenia
Rejs rozpoczynamy w Przystani Cesarskiej w Gdyni, ul. Dokowa 1. Port jachtowy możesz zobaczyć tutaj >>>
Pływamy po Morzu Bałtyckim. Kierunek i trasa rejsu zostanie zaplanowana przed jego rozpoczęciem przez Kapitana
Kapitan
Kapitan prowadzący jacht: Darek Kożuch.
Ma doświadczenie na wielu akwenach morskich. Instruktor żeglarstwa i motorowodny. Szkoli na wielu jachtach i akwenach. Przewodniczący komisji egzaminacyjnej. Prowadzi szkolenia SRC
Umowa
Po Twoim zgłoszeniu na rejs, wysyłamy umowę, w której są zawarte wszystkie szczegóły związane z organizacją rejsu. W umowie podany jest również numer konta na który należy wpłacić pieniądze.
Harmonogram płatności:
I rata – 50% – w terminie 3 dni od daty zamówienia (zgłoszenia) udziału w rejsie,
II rata – 50% – w terminie 30 dni przed rozpoczęciem rejsu.
W przypadku zgłoszenia się na rejs w terminie krótszym niż 30 dni przed rejsem, należy opłacić całą należną kwotę. Nie wpłacenie, wymaganych należności skutkuje anulacją rezerwacji i potrąceniem kosztów anulacji, zgodnie z regulaminem.
Może Cię zainteresować..
Manewrówka dużym jachtem morskim
Termin: 01.03-03.03.2024r
Start i meta: Gdańsk
Cena: 1800 zł
Wyżywienie
Uczestnicy rejsu wspólnie decydują o zaprowiantowaniu jachtu na każdy dzień w świeże, zdrowe produkty, z których będą mogli sami przygotować sobie posiłki.
Po przylocie do mariny, część załogi udaje się do pobliskiego supermarketu, celem dokonania podstawowych zakupów. Sugerujemy, aby uzupełniać zapasy na bieżąco w lokalnych sklepach i na miejscowych bazarach. Gwarantuje to wciąż świeżą żywność oraz możliwość skosztowania lokalnych specjałów. Zaletą takiego rozwiązania jest duże urozmaicenie posiłków i dopasowanie do indywidualnych gustów wszystkich uczestników szkolenia. Skiper służy pomocą w przygotowaniu odpowiedniej listy zakupów.
* Skiper nie partycypuje w kosztach związanych z wyżywieniem. Korzysta z zaprowiantowania zakupionego przez załogę.
**Zaproszenie skipera do wspólnego jedzenia (np. wyjście do knajp, restauracji i barów) poza jachtem, jest mile widziane, ale leży wyłącznie w gestii uczestników.
Opis jachtu
Elan 45
Oto łódź, która zabierze Cię na rejs po Balearach! Prawdziwa pływająca perełka. Jacht zbudowany przez stocznię Beneteau świetnie się sprawdza we wszystkich warunkach wiatrowych. Oceanis 473 dostarczy niesamowitych wrażeń każdemu, kto zechce nim popłynąć. Na pokładzie tego komfortowo wyposażonego jachtu żaglowego wyposażonego w trzy prysznice, może wygodnie przebywać 8 osób w czterech kajutach.Jednostka jest wyposażona w mnóstwo dodatków, takich jak autopilot, bimini i elektryczna winda kotwiczna, a także prysznic na zewnątrz. Odkryj piękno Balearów z ich licznymi zatokami i portami, korzystając z komfortu tego jachtu żaglowego.
Dane techniczne
- Port: Palma de Mallorca
- Model: Oceanis 473
- Długość: 14,3 m
- Szerokość: 4,31m
- Zanurzenie max: 2,10m
- Max. pasażerów: 10
- Koje: 8+2 (w messie)
- Kabiny: 4
- Łazienki/toalety: 3
- Powierzchnia żagli: 120m2
- Dinghy: w standardzie (silnik zewnętrzny w opcji)
- Zbiornik z wodą: 590l
- Zbiornik paliwa: 253l
Plan rejsu – Porty Polskiego Wybrzeża
Poniżej przedstawiamy opisy portów otwartego morza polskiego Wybrzeża Bałtyku. Napisz do nas a przedstawimy Ci więcej fantastycznych tras żeglugi po Morzu Bałtyckim.
Rejs: Jesienny Bałtyk – Poznaj Porty Polskiego Wybrzeża
Władysławowo – Łeba – Ustka – Darłowo – Kołobrzeg – Dziwnów – Świnoujście
Myślisz o rejsie po portach polskiego Wybrzeża Bałtyku? Chcesz przeżyć wyjątkowe wakacje i całkowicie odciąć się od zgiełku dnia codziennego? W takim razie ten rejs po morzu jest najlepszą opcją, o jakiej możesz marzyć. Proponowana przez nas trasa obejmuje zwiedzanie wybranych polskich portów morskich. Rejs jest stażowo-szkoleniowy, czyli zrobimy kilka rzeczy przy jednej okazji: zdobędziesz staż morski, wypływamy sporo godzin, zdobędziesz doświadczenie i opływanie polski portów i marin, poznasz podejścia do portów a na koniec możesz przystąpić do egzaminu na patent jachtowego sternika morskiego. W przypadku gdy warunki pogodowe będą bardzo złe, porty otwartego morza, zostaną zastąpione przez porty Zatoki Gdańskiej lub Zatoki Pomorskiej. Decyzja będzie należała do kapitana.
Poniżej znajdziesz podstawowe opis portów otwartego morza:
Władysławowo
Łeba
Ustka
Darłowo
Kołobrzeg
Dziwnów
Świnoujście
Władysławowo
1
Port jest jednym z najważniejszych portów rybackich na Bałtyku pod względem ilości wyładowywanej ryby, liczby obsługiwanych kutrów rybackich i wyposażenia. Oprócz wypełniania swych podstawowych funkcji (przetwórstwo ryb, fabryka lodu i mączki rybnej, stocznia remontowa) chętnie gości turystów.
Od maja do października cumują jachty sportowe i żaglowce, które mogą zaopatrzyć się tu w paliwo, prowiant i wodę, dokonać niezbędnych napraw i remontów. W porcie znajduje się morskie przejście graniczne dla turystów udających się do portów skandynawskich, litewskich i łotewskich. W miesiącach letnich z portu pasażerskiego można wypłynąć statkiem w rejs po Bałtyku. Port, a dokładnie zachodni falochron pełni rolę mola i jest ulubionym miejscem dla wędkarzy i spacerowiczów.
Tutaj znajdziesz pełny opis portu >>
Łeba
2
Port jachtowy w Łebie jest to pierwsze tego rodzaju kompleksowe przedsięwzięcie na polskim wybrzeżu. W porcie w Łebie znajduje się miejsce dla 120 jednostek różnych klas, również dla jachtów żaglowych o długości do 18 m i motorowych do 24 m długości. Miejsca postojowe umożliwiają skorzystanie z przyłączy wody i energii elektrycznej. Warto też zauważyć, że stanowiska postojowe znajdują się przy trapach pomostów pływających – dzięki temu możliwa będzie ewentualna przebudowa wyposażenia basenu jachtowego oraz prowadzenie prac portowych.
Port jachtowy Marina Łaba może pochwalić się bogatym zapleczem przygotowanym z myślą o wygodzie naszych gości. Poniżej mogą Państwo znaleźć szczegółowe informacje na temat naszych stanowisk postojowych, infrastruktury mariny.
Tutaj znajdziesz dokładny opis portu >>
Ustka
3
W Porcie Morskim Ustka wyznaczone są nabrzeża portowe przy których mogą cumować jednostki rekreacyjne i sportowe:
- Nabrzeże Słupskie o długości 120 metrów (strona wschodnia Bulwar Portowy)
- Nabrzeże Kołobrzeskie o długości 100 metrów (strona wschodnia Bulwar Portowy)
- Nabrzeże Władysławowskie 150 metrów (strona zachodnia portu)
- Nabrzeże Sopockie 90 metrów (strona zachodnia portu- marina jachtowa)
Pobór wody pitnej możliwy jest przy nabrzeżu Kołobrzeskim i Sopockim po uprzednim ustaleniu poboru z pracownikami mariny jachtowej. Odbiór nieczystości płynnych możliwy jest przy Nabrzeżu Kołobrzeskim. Pobór prądu na jednostki odbywa się poprzez podłączenie do skrzynek elektrycznych ustawionych na nabrzeżu po wcześniejszym ustaleniu z pracownikami mariny jachtowej. Pobór wody, prądu oraz odbiór ścieków zgodnie z taryfą portową.
Tutaj znajdziesz pełny opis portu >>
Darłowo
4
Podchodząc na wprost wejścia do Darłowa będziemy widzieli po lewej stronie prosto wychodzący w morze falochron wschodni (o długości ponad 400 m) i po prawej stronie nieco łukowato zakrzywiony falochron zachodni (464 m). Wejście do portu „patrzy” na NW. Ten układ zapobiega szybkiemu osadzaniu się piasku w główkach portu. Po prawej stronie pokaże się niewielki budynek latarni morskiej. Wchodząc do portu trzymamy się falochronu wschodniego, po prawej stronie mamy widok na awanport. W niedalekiej przyszłości na terenie awanportu powstanie luksusowa Marina Royale, która będzie osłonięta osobną ostrogą. Wpływając do Darłowa należy pamiętać, że wejścia w głąb portu broni rozsuwany most, a po rzece Wieprzy często pływają dość duże statki „pirackie” wożące turystów. Port w Darłowie jest też odwiedzany przez masowce o długości do 75 metrów i kilkunastometrowej szerokości. Konieczny jest więc sprawny silnik i daleko posunięta ostrożność i co najważniejsze spora dawka rozsądku. Szerokość w główkach wynosi 38 m natomiast kanał prowadzący do mostu liczy tylko 23 m szerokości. Na odcinku między awanportem a mostem wymijanie z większym statkiem jest niemożliwe.
Tu znajdziesz dokładny opis portu >>
Kołobrzeg
5
Marina Solna zlokalizowana jest w północno – zachodniej części Wyspy Solnej. Corocznie odwiedza ją przeszło tysiąc jachtów z całego świata a liczba Rezydentów stale utrzymuje się na wysokim poziomie. Marina posiada pełną infrastrukturę dla jachtów, każde stanowisko posiada własne przyłącze wody i prądu, a w hali zlokalizowanej w marinie działa serwis jachtów. Ponadto możliwe jest wodowanie jednostek za pomocą bramownicy o udźwigu 35 ton lub slipu o nośności do 1,5 tony a jednostki mogą tankować benzynę i olej napędowy bezpośrednio ze stacji paliw zlokalizowanej przy nabrzeżu. Goście mają do dyspozycji łazienki, pralnie z suszarnią i wiele terenów zielonych, wszystko chronione i monitorowane. W budynku klubowym mieszczą się lokale handlowe, biura, gastronomia i sala konferencyjna. Na terenie mariny znajduje się zabytkowa Reduta Morast, w której w sezonie letnim prowadzony jest Klub Żeglarski z organizowanymi wieczornymi koncertami.
Tu znajdziesz dokładny opis portu >>
Dziwnów
6
Główny port jachtowy został wybudowany w bezpośrednim sąsiedztwie portu rybackiego, a jego konstrukcję oparto na bardzo ciekawych założeniach architektonicznych. Prace budowlane zakończono w październiku 2013 roku, zaś finalne oddanie do użytku miało miejsce w listopadzie tego samego roku. Nowo wybudowana Marina już od pierwszego dnia zaczęła budzić bardzo duże zainteresowanie, które wynikało nie tylko z samego kształtu portu, ale też jego położenia na bardzo ważnym szlaku wodnym. Wejście do portu usytuowane jest od strony cieśniny Dziwna, ale jeszcze przed mostem zwodzonym, co ułatwia swobodną komunikację z akwenem morskim.
Akwatorium mariny jest cofnięte w głąb lądu, przez co nie ma bezpośredniego oddziaływania wód i prądów rzecznych. Marina jest wyposażona w postumenty do poboru prądu i wody. Budynek portowy, spełniający jednocześnie rolę Zarządu Portu razem z bosmanatem, jest wyposażony w pełny węzeł sanitarny (toalety, prysznice), do tego salę konferencyjno-klubową i kawiarnię. Docelowo marina może pomieścić około 60 jednostek o maksymalnej długości 12 metrów. Teren mariny jest monitorowany, a całość obszaru uzupełniają parkingi wewnątrz i na zewnątrz portu oraz bezpośrednio przylegający, nowo oddany park z bardzo oryginalnie ułożonymi szlakami spacerowymi.
Tu znajdziesz dokładny opis portu >>
Świnoujście – Basen Północny
7
Port Jachtowy położony jest w tzw. Basenie Północnym po lewej stronie wejścia do Morza Bałtyckiego. Jest jednym z największych portów jachtowych na polskim Wybrzeżu Morza Bałtyckiego, to również jedyny port morsko – śródlądowy w Polsce. Kanał operatorów stacji radiowych UKF Basenu Północnego – 74.
Parametry geograficzne: 53˚54’48” N 14˚16’28” E. Dysponuje 300 miejscami postojowymi dla jachtów o zanurzeniu do 4,5m oraz specjalistycznymi pomostami postojowymi dla skuterów wodnych. Port jachtowy posiada również nabrzeże zewnętrzne przystosowane do obsługi statków pełnomorskich.
Obiekt gwarantuje dostęp na pomostach do: energii elektrycznej i wody. Ponadto korzystanie z zaplecza socjalnego (toalety, natryski), automat pralniczy z suszarnią, odbiór nieczystości, WiFi. Na terenie Portu znajdują się: wypożyczalnia rowerów, sklep spożywczy, sklep żeglarski, tawerna żeglarska, pole namiotowe i karawaningowe, parking.
Tu znajdziesz dokładny opis portu >>
Świnoujście – Cztery Wiatry
8
Przystań Jacht Klubu Cztery Wiatry znajduje się w północnej części miejscowości, przy ul. Jachtowej, przy zachodnim brzegu rzeki Świny. W pobliżu znajduje się Fort Anioła oraz Port Jachtowy Ośrodka Sportu i Rekreacji. Dojazd możliwy samochodem bądź miejscową komunikacją miejską. Przystań położona na zachodnim brzegu Świny, w pobliżu Fortu Anioła i Portu Jachtowego OSiR. Mogą w niej cumować łodzie o maksymalnym zanurzeniu 1,5 m. Do dyspozycji żeglarzy są przyłącza wodne i energetyczne, slip oraz warsztat.Jest basenem położonym najbliżej główek portowych. Kierując się do Czterech Wiatrów należy sterować bardzo uważnie, gdyż można wpłynąć na mieliznę. Basen jest prostokątny z drewnianą keją. Mogą w nim cumować jednostki o maksymalnym zanurzeniu do 1,5 metra. Miejscami w porcie jest jeszcze płycej – około 1 metra, szczególnie w północnej części mariny. Marina znajduje się wśród zieleni, jest osłonięta od północnych wiatrów i wysokich fal. Żeglarze mają do dyspozycji pomosty wyposażone w przyłącza wodne i energetyczne. Jest także slip i dźwig do podnoszenia jachtów z wody. Na miejscu znajduje się hangar, w którym można naprawiać i przechowywać jachty. Jest też warsztat mechaniczny.
Tu znajdziesz dokładny opis portu >>
Ważne! Podany plan podróży stanowi jedynie wskazówkę. Nieprecyzyjne sformułowania lub użyte założenia w treści nie stanowią podstawy do złożenia reklamacji prawnej. Jeśli chcesz odwiedzić inne miejsca, plan podróży możemy modyfikować zgodnie z Twoimi preferencjami. W przypadku rejsu ze sternikiem, kapitan może podjąć decyzję o zmianie planowanej trasy podróży z przyczyn nieoczekiwanych i/lub niezależnych od przygotowanych wcześniej planów (np. warunki atmosferyczne).
REZERWACJA REJSU PO BALEARACH
Kontakt bezpośredni w sprawie rezerwacji:
Zadzwoń: tel. +48 570 353 171
Mail: szkolenie@korsea.pl
Użyj poniższego formularza do zapisu na szkolenie. Po wysłaniu wstępnego zgłoszenia czekaj na kontakt z naszej strony. Otrzymasz umowę i informację o trybie dalszego postępowania.
Rejs po portach polskiego wybrzeża Bałtyku
Czy jesień to dobra pora do żeglowania po Bałtyku?
Jesień to dość specyficzna pora roku do żeglowania po Bałtyku, charakteryzująca się zarówno pewnymi wyzwaniami, jak i unikalnymi atrakcjami. Ostateczna decyzja o żeglowaniu w tej porze roku zależy od wielu czynników, takich jak umiejętności żeglarza, przygotowanie jednostki, a także tolerancja na chłodne i zmienną pogodę. Jesień to wyzwanie, ale także okazja do spokojnego i pięknego żeglowania po Bałtyku. Decyzję o podjęciu takiej podróży warto podjąć świadomie, biorąc pod uwagę wszystkie czynniki i przygotowując się odpowiednio do specyfiki tej pory roku.
Jak przygotować się do jesiennego rejsu po Bałtyku?
Przygotowując się do jesiennego rejsu po Bałtyku, należy szczególnie zwrócić uwagę na zmienne warunki pogodowe. Sprawdź prognozę, przygotuj odpowiednie ubrania i sprzęt ochronny, aby być gotowym na chłodniejsze temperatury i ewentualne opady deszczu. Dodatkowo, upewnij się, że jacht jest technicznie sprawny, a wyposażenie bezpieczeństwa jest kompletnie i gotowe do użycia w zmieniających się warunkach morskich.
Ile kosztuje jesienny rejs po Bałtyku?
Jesienny rejs po Bałtyku kosztuje od 1990zł. Do kosztów rejsu musisz doliczyć: dojazd do miejsca rozpoczęcia i zakończenia rejsu, koszty wyżywienia oraz ubezpieczenia i kaucji. W cenie rejsu masz: jacht, paliwo, opłaty portowe oraz opiekę profesjonalnego skippera.
W jakich portach będziemy w czasie jesiennego rejsu po Bałtyku?
Start i meta naszego rejsu to Gdańsk, Przystań Cesarska. Po drodze odwiedzimy porty otwartego wybrzeża Bałtyku: Ustka, Łeba, Darłowo, Kołobrzeg i Władysławowo. Warunkiem odwiedzenia poszczególnych portów są odpowiednie warunki pogodowe a więc przede wszystkim dobry wiatr.
Czy Morze Bałtyckie to dobry akwen do żeglowania?
Morze Bałtyckie jest powszechnie uważane za jedno z bardziej wymagających akwenów dla żeglarzy, ale jednocześnie oferuje malownicze krajobrazy, które przyciągają różnorodnych miłośników żeglarstwa. Od intensywnych warunków żeglarskich po relaksacyjny odpoczynek z możliwością zwiedzania, każdy znajdzie tu coś dla siebie. Warto pamiętać, że plany rejsów są jedynie wytycznymi, a decydujące są warunki pogodowe. Chociaż żeglarstwo jest głównym celem, priorytetem jest zawsze bezpieczeństwo załogi oraz troska o jednostki podczas rejsu. W trudnych decyzjach kapitan pełni kluczową rolę, ustalając kierunek rejsu niezależnie od pierwotnych planów. Jego głównym zadaniem jest zapewnienie twojego komfortu i pewności podczas podróży. Nasza załoga gwarantuje najwyższy poziom szkolenia oraz bogate doświadczenie w żeglowaniu nawet w trudnych warunkach atmosferycznych. Mamy nadzieję, że zrozumiecie Państwo, że te wszystkie aspekty są kluczowe dla naszych żeglarzy, którzy pragną zarówno uprawiać żeglarstwo, jak i samodzielnie prowadzić jachty żaglowe w przyszłości.