https://korsea.pl
Dział:
Zobacz więcej:
Procedury testowe są wykonywane przez operatorów radiowych GMDSS i mogą się różnić w zależności od producenta sprzętu. Wyniki kontroli są wpisywane do dziennika radiostacji. Wszystkie przypadki niezadowalającej pracy urządzeń radiowych są szczegółowo opisywane w dzienniku, o zaistniałych problemach należy powiadomić kapitana.
Na każdym urządzeniu jest instrukcja przeprowadzania testów. Każdy producent określa jak często należy testować urządzenia.
W ostatniej części pisaliśmy o funkcjach spełnianych przez system GMDSS. Niezwykle ważne jest, aby zdawać sobie sprawę z tego, jaki wpływ na nasze bezpieczeństwo na morzu mają sprawnie funkcjonujące urządzenia radiokomunikacyjne oraz wykwalifikowany personel.
Pojawiło się też kilka nowych skrótów, wartych wyjaśnienia. W radiokomunikacji mamy do czynienia z dużą ilością nazw i skrótów, dlatego warto je przypominać. Oto kolejna dawka:
RCC – Rescue Co-ordination Centre – Ratownicze Centrum Koordynacyjne
MRCC – Maritime Rescue Co-ordination Centre – Morskie Ratownicze Centrum Koordynacyjne
SES – Ship Earth Station – statkowa stacja naziemna systemu Inmarsat
SART – Search and Rescue Transponder – transponder radarowy
AIS – Automatic Identification System – system automatycznej identyfikacji statków
AIS-SART – Automatic Identification System – Search and Rescue Transmitter – nadajnik AIS-SART
EPIRB – Emergency Position Indicating Radio Beacon – morska radiopława awaryjna
MSI – Maritime Safety Information – morskie informacje bezpieczeństwa
WWWNWS – World-Wide Navigational Warning Service – Ogólnoświatowy System Rozgłaszania Ostrzeżeń Nawigacyjnych
Zapisz się do naszego newslettera. Bądź na bieżąco z promocjami i aktualnościami. Zapisując się akceptujesz naszą Politykę Prywatności