1.
Utworzony system GMDSS pozwala na:
2.
System GMDSS do alarmowania stosuje:
3.
Koncepcja systemu GMDSS pozwala na organizację ratownictwa przez:
4.
Definicja obszaru morza A1 to:
5.
Średni zasięg łączności alarmowej za pomocą DSC w obszarze A1 wynosi około:
6.
Nadawanie sygnałów alarmowych w GMDSS w obszarze A1 jest możliwe za pomocą:
7.
Do nadawania sygnałów alarmowych w obszarze A1 stosowane są:
8.
Realizacja komunikacji dla celów pilnych jest możliwa z wykorzystaniem systemów:
9.
Realizacja komunikacji dla celów bezpieczeństwa jest możliwa z wykorzystaniem systemów:
10.
Informacje zawarte w sygnale alarmowym to:
11.
Łączność koordynacyjna to łączność do:
12.
Łączność na miejscu akcji jest utrzymywana z wykorzystaniem częstotliwości:
13.
Lokalizacja rozbitków jest dokonywana za pomocą:
14.
Uzyskanie namiaru na transponder radarowy SART uzyskuje się za pomocą radaru pracującego na częstotliwościach pasma:
15.
Rozpowszechnianie morskich informacji bezpieczeństwa dotyczy:
16.
Realizacja łączności pomiędzy dwoma mostkami statków jest możliwa za pomocą:
17.
W skład wyposażenia statku pływającego w obszarze A1 wchodzi:
18.
System cyfrowego selektywnego wywołania to system:
19.
W DSC stosowana jest transmisja:
20.
Do transmisji radiowej sygnału DSC w paśmie VHF stosuje się częstotliwość kanału:
21.
Do transmisji radiowej sygnału DSC w paśmie VHF stosuje się:
22.
Czas trwania całkowitego pojedynczego wywołania DSC w paśmie VHF wynosi:
23.
Pole „kategorii” definiuje:
24.
Wywołania alarmowe DSC nadawane na kanale 70 zawierają następujące dane/informacje:
25.
Nadanie przez statek sygnału alarmowego w paśmie VHF fonicznie lub w DSC może być realizowane na:
26.
Zasady potwierdzania odbioru wywołania w niebezpieczeństwie w paśmie VHF przez stację nadbrzeżną to:
27.
Nadanie korespondencji typu pośrednictwo w niebezpieczeństwie przez statek w paśmie VHF polega na:
28.
Przedstaw możliwości stosowania kanałów DSC w korespondencji publicznej w paśmie VHF.
29.
Testowanie zewnętrzne aparatury DSC w paśmie VHF, zgodnie z przepisami ITU oraz Konwencji STCW, ma być realizowane:
30.
System NAVTEX służy do:
31.
Stacje systemu NAVTEX pracują na częstotliwości:
32.
Podstawową częstotliwością transmisji w systemie NAVTEX jest:
33.
Zasięg stacji systemu NAVTEX wynosi:
34.
Zasięg stacji systemu NAVTEX jest największy:
35.
W jaki sposób dokonuje się w odbiorniku NAVTEX ustawienia stacji:
36.
W jaki sposób dokonuje się w odbiorniku NAVTEX ustawienia rodzaju odbieranych informacji:
37.
„ZCZC JA23” w nagłówku komunikatu odebranego ze stacji NAVTEX oznacza, że:
38.
„ZCZC UB66” w nagłówku komunikatu odebranego ze stacji NAVTEX oznacza, że:
39.
Jakie komunikaty będą zawsze wyświetlane/drukowane przez odbiornik systemu NAVTEX:
40.
Druga litera B w nagłówku komunikatu stacji NAVTEX (np. LB47) oznacza, że jest to:
41.
Stacje systemu NAVTEX nadają komunikaty:
42.
Sekwencja „NNN” w wydruku komunikatu odbiornika NAVTEX oznacza:
43.
Komunikaty transmitowane na częstotliwości 518 kHz nadawane są w języku:
44.
„ZCZC BB01” w nagłówku komunikatu odebranego ze stacji NAVTEX oznacza:
45.
Odbiornik systemu NAVTEX wyświetla/drukuje:
46.
Częstotliwość 490 kHz jest stosowana w systemie NAVTEX do:
47.
W systemie NAVTEX sygnały transmitowane są:
48.
W nocy zasięg odbioru sygnałów w systemie NAVTEX jest:
49.
W rejonach tropikalnych zasięg odbioru sygnałów transmitowanych na częstotliwości 518 kHz:
Dziękujemy za Twoją próbę rozwiązania testu próbnego: Test na certyfikat SRC dział GMDSS. Naciśnij przycisk WYŚLIJ, aby sprawdzić wyniki i wysłać go na maila.