Manewrówka portowa dużym jachtem

Zatoka Gdańska

Szkolenie manewrowe jachtem morskim

Manewrówkę czyli szkolenie manewrowe jachtem morskim organizujemy w wszystkie dni tygodnia, lub w uzgodnieniu z uczestnikiem w przypadku szkoleń indywidualnych.

Szkolenie jest dla sterników morskich, którzy chcą przećwiczyć samodzielnie manewry portowe na jachcie o długości 45-51 stóp. Modele jachtów: Elan, Bavaria, Delphia lub podobny. Duży jacht – duże wyzwanie i należy się z nim zmierzyć. Trzeba to przyznać, że manewrowanie w porcie czasami może sprawić trudność każdemu. Warto to ćwiczyć i doskonalić swoje umiejętności. Zapraszamy na wyjątkowe szkolenie z manewrów portowych, na którym zdobędziesz pewność siebie i zaufanie do swoich umiejętności żeglarskich. Manewrówka portowa dużym jachtem morskim to dobry pomysł na rozpoczęcie sezonu.

TERMINY I CENY SZKOLENIA MANEWROWEGO JACHTEM MORSKIM

Start: 22.09.2025r. godz. 09.00
Meta: 25.09.2025r. godz. 17.00

Gdańsk – Hel – Gdynia

Delphia 47

Cena: 1690zł

Uwaga: cena nie obejmuje: dojazdu,wyżywienia i paliwa.

Nasza manewróka dużym jachtem morskim to:

  • 3 dni (od godz. 09:00 pierwszego dnia do godz. 17:00 ostatniego dnia), intensywnego doskonalenia umiejętności żeglarskich
  • pływamy dużym jachtem: Delphia 47
  • w programie: wszystkie manewry portowe na silniku i nie tylko, min.: podejście i odejście od kei na wszystkie możliwe sposoby, cyrkulacja w basenach portowych, nocny rejs, warsztaty nawigacyjne i wiele innych zadań. Opis szkolenia znajdziesz tutaj >>
  • w czasie szkolenia możliwość odbycia szkolenia na licencje SRC – dodatkowa opłata 250zł.
  • na manewrówkę zapraszamy jachtowych sterników morskich, ale nie tylko, początkujący żeglarze również znajdą coś dla siebie i dzięki temu możemy wzajemnie uczyć się od siebie i szlifować swój kunszt żeglarski
  • jest to idealne szkolenie dla osób, które planują pierwszy raz samodzielnie czarterować duży jacht oraz dla wszystkich, którzy znają swoje obszary do rozwoju i chcą świadomie nad nimi pracować
  • wczesna wiosna na Bałtyku to idealny czas na doskonalenie umiejętności przed sezonem żeglarskim.

Każdy uczestnik manewrówki dużym jachtem morskim otrzymuje opinię z rejsu (przyda się do stażu kapitańskiego).

Koszty i warunki szkolenia manewrowego

Szkolenie manewrowe jachtem morskim - co i ile kosztuje

Cena zawiera:
– czarter jachtu
– realizację programu szkolenia
– ubezpieczenie na terenie RP: NWI (trwały uszczerbek) – 10 000 PLN, NWS – 5 000 PLN
– usługi szkoleniowe instruktora/skippera
– opłaty postojowe jachtu w porcie rozpoczęcia i zakończenia szkolenia
– podatek VAT

Cena nie zawiera:
Do podziału na załogę
(kapitan nie partycypuje w kosztach) płatne na miejscu do instruktora w gotówce pierwszego dnia szkolenia i rozliczane na koniec szkolenia:
– paliwo zużyte podczas rejsu i jego tankowanie około: 500 PLN/załoga (w przypadku zamkniętych stacji paliw rozliczenie z motogodzin + webasto),
Opłaty indywidualne:
– transport do i z miejsca zaokrętowania, wyżywienie na jachcie w trakcie szkolenia (szacunkowy koszt to 100-150zł/osoba, wysokość składki na wyżywienie i zakupy ustala załoga, instruktor nie dokłada się do składki, jedzenie w restauracjach wg uzgodnienia załogi).

Opcje dopłat:
 szkolenie SRC – 250 PLN

Przydział kabin na jachcie odbywa się na miejscu w Gdyni na zasadzie losowania lub uzgodnień załogi. W ostateczności miejsca wyznacza instruktor.

Warunki płatności:
Po zgłoszeniu wpłacasz 50% ceny w ciągu 3 dni od daty wysłania Umowy. Następne 50% ceny płacisz w ciągu 30 dni przed planowaną imprezą.
W przypadku podpisania umowy na 30 dni przed rejsem lub mniej  płatności musisz dokonać w wysokości 100% w terminie 3 dni od dnia podpisania umowy.

Miejsce rozpoczęcia i zakończenia szkolenia

Szkolenie manewrowe jachtem morskim rozpoczynamy w portach jachtowych w Gdyni lub Gdańsku a miejsce zostanie określone w umowie, tam też kończymy. Port jachtowy w Gdyni możesz zobaczyć tutaj >>>, a port jachtowy w Gdańsku tutaj >>
Szkolenie prowadzimy w różnych portach Zatoki Gdańskiej i decyzję podejmuje instruktor w czasie trwania szkolenia.

Instruktor

Instruktor prowadzący: Darek Kożuch.
Ma doświadczenie na wielu akwenach morskich. Instruktor żeglarstwa i motorowodny. Szkoli na wielu jachtach i akwenach. Przewodniczący komisji egzaminacyjnej. Prowadzi szkolenia SRC.

Jak przygotować się do rejsu morskiego?

Od zera do żeglarza jachtowego

Opis jachtu na manewrówce dużym jachtem

Delphia 47

Delphia 47 to flagowy model polskiej stoczni Delphia Yachts, zaprojektowany z myślą o żegludze oceanicznej i komfortowym długodystansowym cruisingu. Oto najważniejsze cechy tego jachtu:

Specyfikacja techniczna

  • Długość całkowita: 14,03 m
  • Długość linii wodnej: 14,07 m
  • Szerokość: 4,48 m
  • Zanurzenie: 2,30 m
  • Wyporność: około 13 300 kg
  • Balast: 4 500 kg
  • Powierzchnia ożaglowania: 95 m² (grot 56,25 m², fok 38 m²)
  • Silnik: Volvo Penta 55 KM
  • Zbiorniki: paliwo 250 l, woda 490 l

Konstrukcja i osiągi

Delphia 47 została zaprojektowana przez polskiego konstruktora Andrzeja Skrzata. Jacht charakteryzuje się:

  • Nowoczesną, ale umiarkowaną linią kadłuba bez przesadnych ekstremów
  • Dobrymi właściwościami nautycznymi i stabilnością nawet w trudnych warunkach
  • Zaskakująco dobrymi osiągami, szczególnie w lekkim wietrze
  • Łatwością prowadzenia

Wnętrze i wyposażenie

Jacht oferuje komfortowe warunki dla załogi:

  • 5 kabin
  • Przestronna mesa z dużym stołem i wygodnymi kanapami
  • Dobrze doświetlone wnętrze dzięki dużym oknom bocznym
  • Funkcjonalna kuchnia wzdłuż burty
  • Wysoka jakość wykończenia i dbałość o detale

Kokpit i pokład

  • Przestronny, bezpieczny kokpit z podwójnym sterem
  • Innowacyjne rozwiązania jak przesuwane siedzisko zintegrowane ze stolikiem
  • Szerokie przejścia burtowe
  • Duża platforma kąpielowa na rufie.

 

Przeznaczenie i opinie

Delphia 47 to jacht przeznaczony głównie do komfortowego cruisingu, ale sprawdza się również w żegludze oceanicznej. Użytkownicy chwalą go za:

  • Łatwość obsługi
  • Dobre właściwości morskie
  • Wysoki komfort życia na pokładzie
  • Solidne wykonanie

 

Podsumowując, Delphia 47 to udana propozycja dla wymagających żeglarzy, łącząca nowoczesne rozwiązania z klasycznym podejściem do projektowania jachtów.

 

Uwaga! To jest przykładowy opis jachtu. Z przyczyn niezależnych od organizatora model jachtu może się zmienić. 

Program szkolenia manewrówka portowa

Manewrówka dużym jachtem morskim na silniku

Szkolenie manewrowe jachtem morskim z manewrów portowych na silniku to wymagające szkolenie i dla uczestników ale również dla prowadzącego szkolenie instruktora.  Program szkolenia i wykonywane manewry gwarantują różne ale najczęściej przeważnie wysokie dawki stresu dla każdego sternika, tego doświadczonego i tego początkującego. Zdobywanie doświadczenia i wiedzy w zakresie sterowania dużym jachtem to proces długotrwały i wymagający systematyczności i zaangażowania, a więc w czasie szkolenia będziesz mógł/ła zdobywać cenne nawyki, wartościowe umiejętności planowania i wykonywania każdego manewru, jego wyników i konsekwencji jeśli coś wyjdzie nie tak jak zaplanowałeś. To szkolenie umożliwia zdobycie pewnego doświadczenia. Dzięki wielogodzinnym ćwiczeniom, praktyce na wodzie i systematyczności wskoczysz na wyższy poziom skipperski.

Szczegółowy program szkolenia

Każdego dnia 3-dniowego szkolenia manewrowego na dużym jachcie uczestnicy ćwiczą określone, kluczowe manewry portowe z podziałem na bloki tematyczne i stopniując trudność. Przykładowy harmonogram oparty jest na autentycznych manewrówkach prowadzonych na jednostkach od 40 do 50 stóp.

Dzień 1: Podstawowe manewry portowe i orientacja

  • Podejście burtą do pływającego pomostu (long-side)
  • Odejście od kei burtą (z wykorzystaniem szpringów i odbijaczy)
  • Podejście rufą do Y-bomu (w tym cumowanie i odejście)
  • Cumowanie dziobem, odejście dziobem od kei
  • Praca na silniku w ciasnych przestrzeniach mariny
  • Przeprowadzenie jachtu wzdłuż nabrzeża z kontrolą przodu i rufy
  • Obsługa odbijaczy, przygotowanie do cumowania oraz obsługa knag
  • Praca na cumach: zakładanie, zdejmowanie, wybieranie luzu

Dzień 2: Manewry zaawansowane i praca z trudnymi warunkami

  • Podejście do kei pod wiatr i z wiatrem bocznym
  • Manewrowanie w ciasnych basenach portowych (cyrkulacja w miejscu)
  • Cumowanie do dalby, mooringu, pomostu pływającego z użyciem kotwicy
  • Zacieśniona cyrkulacja – obrót jachtem na małej przestrzeni (bez steru strumieniowego)
  • Cumowanie “greckie” z wyłożoną kotwicą
  • Podejście awaryjne (nagłe zatrzymanie, quick stop, człowiek za burtą przy kei)
  • Manewry awaryjne (odbicia od nabrzeża, błędy w podejściach i ich korekta)
  • Praca zespołowa, komendy, szybka reakcja załogi

Dzień 3: Manewry doskonalące, rotacje i symulacje

  • Planowanie podejścia do nieznanej mariny (zwiad z wody, kontakt z bosmanatem)
  • Podejście i odejście od kilku typów nabrzeży w zakresie rotacji funkcji (kapitan, obsługa cum, załoga)
  • Cumowanie burtą pomiędzy innymi jachtami, rzuty cumą na daleki dystans
  • Egzamin praktyczny: samodzielne zaplanowanie i przeprowadzenie pełnego manewru przez każdego uczestnika
  • Manewrowanie w warunkach ograniczonej widoczności (po zmroku, mgła)
  • Podsumowanie szkolenia, analiza błędów, powtórki najtrudniejszych manewrów

W czasie szkolenia instruktor będzie starał się aby uczestnicy nabrali pewności siebie, opanowania, wykorzystania warunków pogodowych i zarządzania załogą a więc wykorzystamy czas na maksa. Skipper samodzielnie prowadzący jacht powinien w czasie szkolenia nabywać cech umożliwiających pewne, skuteczne i bezpieczne sterowanie jachtem w czasie manewrów w porcie. Poziom szkolenia dopasowujemy do indywidualnych potrzeb i predyspozycji uczestników. Co to oznacza? Od osób początkujących będziemy wymagać podstawowych umiejętności, a od tych z większym doświadczeniem opanowania manewrów bardziej skomplikowanych.

Rezerwacja szkolenia manewrowego

Kontakt bezpośredni w sprawie rezerwacji szkolenie manewrowe jachtem morskim:
Zadzwoń: tel. +48 570 353 171
Mail: szkolenie@korsea.pl

Użyj poniższego formularza do zapisu na szkolenie. Po wysłaniu zgłoszenia czekaj na kontakt i potwierdzenie zapisu z naszej strony.

FAQ - Manewrówka w pytaniach i odpowiedziach

Jak wygląda szkolenie z manewrowania jachtem morskim?

To szkolenie manewrowe jachtem morskim najczęściej w niedużej grupie lub w formie indywidualnej, mające za zadanie przygotować Cię do samodzielnego manewrowania jachtem morskim. Najczęściej jest to kurs manewrowania jachtem morskim na silniku a więc ćwiczenia z manewrów portowych i takie rzeczy jak: program szkolenia, czas szkolenia i termin uzgadniamy z zapisanymi na szkolenie uczestnikami.

Gdzie jest organizowane szkolenie manewrowe na silniku?

Szkolenie prowadzimy w Gdyni w obu marinach: Marina Yacht Park i Marina Gdynia a dodatkowo również często z uczestnikami przenosimy się do portów w Sopocie i na Hel. Warto poćwiczyć różne manewry w różnych warunkach portowych

Ile kosztuje szkolenie manewrowe?

Koszt szkolenia manewrowego mieści się w przedziale od 1490 do 1690zł. Cena jest uzależniona od długości szkolenia, wielkości jachtu i ilości uczestników biorących udział w szkoleniu. Organizujemy również szkolenia indywidualne, w których ostateczna cena za szkolenie jest ustalana z uczestnikiem indywidualnie i proponujemy to rozwiązanie każdemu kto chce mieć super komfort na szkoleniu.

Jak prowadzone jest szkolenie manewrowe, czy prowadzone jest na silniku czy też na żaglach?

Większość szkoleń manewrowych jachtem morskim organizujemy na silniku i takich szkoleń najczęściej potrzebują skipperzy przy samodzielnym prowadzeniu jachtu. W ciasnych portach wymagana jest duża sprawność i wiedza w jaki sposób sterować jachtem. Umiejętność manewrowania jachtem w porcie na silniku to w dzisiejszych czasach absolutna podstawa. Szkolenia doskonalące z pływania na żaglach to poza standardowymi na egzaminach zwrotami, człowieku za burtą czy dryfem dodatkowo również warto przećwiczyć takie manewry jak: refowanie, kotwiczenie, prawidłowe trymowanie żagli, obsługę wózków szotowych czy chociażby zobaczyć, jak można też w żegludze na żaglach wykorzystać obciągacz bomu czy topenantę.

Na jakich jachtach prowadzone są szkolenia z manewrówki portowej?

Szkolenia najczęściej prowadzimy na jachtach typu slup. Podstawowe jachty to: Delphia 40,3 i 47, Elan 45, Bavaria 46 i 50. Duże jachty to większe wyzwania dla początkujących sterników. W czasie szkoleń często nie używamy steru strumieniowego.