https://korsea.pl
Korsea Adventure is free

Operator łączności SRC

Dział:

Zobacz więcej:

FUNKCJE GMDSS

Procedury testowe są wykonywane przez operatorów radiowych GMDSS i mogą się różnić w zależności od producenta sprzętu. Wyniki kontroli są wpisywane Wymagania radiokomunikacyjne musi spełniać każda stacja statkowa na podstawie konwencji SOLAS oraz każda administracja morska. Skoro już tyle mówimy o systemie GMDSS, pora zadać pytanie o podstawowe funkcje, które on spełnia:

alarmowanie w niebezpieczeństwie – czyli wysyłanie krótkiego komunikatu alarmowego, który skutecznie dotrze do RCC (bezpośrednio lub przez stację nadbrzeżną) i może być odebrany przez statki znajdujące się w pobliżu. Alarmowanie może być inicjowane ręcznie lub automatycznie za pomocą radiopławy awaryjnej EPIRB. Do tego celu wykorzystuje się międzynarodowe częstotliwości alarmowe: 156,525 MHz (kanał 70 VHF); 2187,5 kHz, częstotliwości alarmowe zakresu fal krótkich (HF), statkowy terminal Inmarsat (SES) i wspomnianą wcześniej radiopławę awaryjną.

Odbiór alarmowania powinien być potwierdzony przez stację nadbrzeżną lub RCC i to one mają pierwszeństwo w potwierdzaniu. W przypadku, kiedy alarmowanie jest nadane w imieniu innego statku, nazywa się ono pośrednim alarmowaniem w niebezpieczeńswie.

łączność koordynacyjna – jest to łączność zapewniająca sprawne działanie służb biorących udział w akcji ratunkowej – lotnictwo, jednostki morskie oraz strona lądowa.

łączność SAR na miejscu – polega na utrzymaniu łączności pomiędzy jednostką dowodzącą akcją SAR, statkiem w niebezpieczeństwie, innymi jednostkami zaangażowanymi znajdującymi się w obszarze oraz stacją brzegową. Do tego celu wykorzystywane są radiotelefoniczne częstotliwości niebezpieczeństwa w zakresie VHF: kanał 16 (156,8 MHz) i 06; w zakresie MF 2182 kHz; w zakresie HF 4125 kHz; oraz częstotliwości lotniczej służby ruchomej: 3023 kHz,5680 kHz, 121,5 MHz i 123,1 MHz.

lokalizowanie miejsc wypaku – do tego celu używane są radiopławy awaryjne, które pozwalają na określenie pozycji rozbitków, transpondery radarowe SART, których sygnały są odbierane przez radary jednostek poszukujących, nadajniki AIS-SART, których sygnały są odbierane przez statkowe odbiorniki AIS.

łączność ogólna – zapewnia możliwość prowadzenia korespondencji z lądem oraz innymi statkami z reguły za pomocą środków radiotelefonicznych. Przykłady: korespondencja w kapitanatem portu lub bosmanatem, komunikacja z mariną, zgłoszenie wejścia/wyjścia, meldowanie się w punktach raportowych, itd.

łączność “mostek-mostek” (bridge to bridge) – do jej celu stosuje się radiotelefon VHF: kanały 06 (156,300 MHz), 13 (156,650 MHz), 16 (156,800 MHz).

łączność związana z rozpowszechnianiem morskich informacji bezpieczeństwa (MSI) – w systemie GMDSS jest zapewniony odbiór informacji nawigacyjnych i meteorologicznych oraz wszystkich pilnych, mających wpływ na bezpieczeństwo żeglugi. Do tego celu jest stosowane są: system NAVTEX na częstotliwości 518 kHz, system Inmarsat oraz fale krótkie (HF) w systemie WWNWS.

Napisz DO NAS Jeśli masz pytania

Zapisz się, aby być na bieżąco!

Zapisz się do naszego newslettera. Bądź na bieżąco z promocjami i aktualnościami. Zapisując się akceptujesz  naszą Politykę Prywatności

Korsea

Adventure is free

Shopping cart

0
image/svg+xml

No products in the cart.

Continue Shopping